VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
prevádzkovateľa internetového obchodu na webovom sídle www.matajankova.sk
Identifikačné údaje:
Mgr. Martina Janková, Romanova 13, 851 02 Bratislava
IČO: 56 302 550
DIČ: 1082476362
zapísaná v Živnostenskom registri Okresného úradu Bratislava, č. živnost. registra 110-343002
Kontaktné údaje:
e-mail: mata.jankova@gmail.com, telefón: +421 905 399 391
Bankové spojenie: IBAN: SK SK7675000000004034432475
(ďalej len "predávajúci").
1. Základné ustanovenia
1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len
"obchodné podmienky") upravujú vzájomné práva a povinnosti medzi
predávajúcim a kupujúcim vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej
zmluvy uzavieranej prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho na
internetovej stránke www.matajankova.sk. Obchodné podmienky sú neoddeliteľnou
súčasťou kúpnej zmluvy.
1.2 Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na spotrebiteľov a podnikateľov, ktorí odoslaním objednávky prostredníctvom internetovej stránky www.matajankova.sk, e-mailom na mata.jankova@gmail.sk alebo martina.motyliefekt@gmail.sk prejavili záujem o kúpu tovaru alebo poskytnutie služby predávajúceho prezentovaného na stránke predávajúceho www.matajankova.sk (ďalej len "kupujúci").
1.3 Tieto obchodné podmienky sa nevzťahujú na autorské besedy, čítania a s tým súvisiace činnosti, ktoré sú poskytované Martinou Jankovou, ako autorkou, na základe zákonač. 185/2015 Z.z. Autorský zákon.
1.4 Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri
uzatváraní zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej
podnikateľskej činnosti. Právne vzťahy predávajúceho s kupujúcim, ktorým je spotrebiteľ, výslovne neupravené týmito obchodnými
podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky
zákonník, ako aj súvisiacimi predpismi.
1.5 Podnikateľom je podnikateľ definovaný v § 2 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len "obchodný zákonník"). Ak kupujúci uvedie v rámci uzatvárania zmluvy (pri objednávke) svoje identifikačné číslo (IČO) a/alebo DIČ, má sa za to, že v právnom vzťahu s predávajúcim ide o kupujúceho – podnikateľa. Právne vzťahy predávajúceho s kupujúcim, ktorým je podnikateľ, výslovne neupravené týmito obchodnými podmienkami, sa riadia príslušnými ustanoveniami obchodného zákonníka, ako aj súvisiacimi predpismi.
1.6 Tovarom sú hmotné veci a predmety, ktoré sú prezentované na internetovej stránke predávajúceho www.matajankova.sk ako produkty na predaj (ďalej len "tovar").
1.7 Službou sa rozumie akákoľvek
činnosť alebo výkon, ktorý je ponúkaný alebo poskytovaný spotrebiteľovi.
V prípade služieb ponúkaných predávajúcim ide najmä o
prevádzku letných denných táborov.
1.8 Ak si predávajúci a kupujúci písomne dohodnú
podmienky odchylne od týchto obchodných podmienok, budú mať odchýlne dojednania
v kúpnej zmluve prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.
1.9 Komentáre, poznámky a špeciálne požiadavky, ktoré sú obsiahnuté v objednávke majú výlučne informatívny charakter. Nepovažujú sa za súčasť objednávky ako návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy, ako ani dohodu o dojednaniach odchylných od týchto obchodných podmienok, s výnimkou prípadov, kedy predávajúci kupujúcemu výslovne oznámi, že tieto komentáre, poznámky alebo špeciálne požiadavky akceptuje.
2. Objednanie tovaru a uzavretie kúpnej zmluvy
2.1 Internetový obchod predávajúceho obsahuje informácie o tovare, a to vrátane uvedenia cien jednotlivých druhov tovaru, a tiež informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Uvedené ceny platia výhradne pre prípady doručovania tovaru v rámci územia Slovenskej republiky. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované v internetovom obchode predávajúceho. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne zjednaných podmienok.
2.2Pre objednanie tovaru vyplní kupujúci objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje predovšetkým informácie o:
objednávanom tovare (objednávaný tovar "vloží" kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu),
spôsoboch úhrady kúpnej ceny tovaru,
údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru a
informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru (ďalej spoločne len ako "objednávka").
2.3 Pred zaslaním objednávky predávajúcemu je kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky kupujúci vložil, a to aj s ohľadom na možnosť kupujúceho odhaliť a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní údajov do objednávky. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo "Objednať s povinnosťou platby". Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Predávajúci bezodkladne po obdržaní objednávky toto obdržanie kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v objednávke (ďalej len "e-mail kupujúceho").
2.4 Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká doručením prijatia objednávky (akceptovaním).
2.5 Akceptovaním objednávky je potvrdenie objednávky kupujúceho predávajúcim zaslané na e-mail kupujúceho. Predmetom potvrdenia objednávky je oznámenie o prijatí objednávky kupujúceho zo strany predávajúceho po overení dostupnosti tovaru, ceny tovaru a termínu dodania tovaru. Potvrdením prijatia objednávky zo strany predávajúceho sa objednávka považuje za záväznú.
2.6 Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa. § 3 ods. 1 zákona o predaji na diaľku.
2.7 Pokiaľ predávajúci zistí, že objednaný tovar nie je aktuálne na sklade, informuje kupujúceho o predpokladanej lehote dodania tovaru. Objednávku kupujúceho vybaví bezodkladne po doplnení daného tovaru na sklad.
2.8 Uzavretú kúpnu zmluvu možno meniť alebo zrušiť len na základe dohody zmluvných strán alebo na základe zákonných dôvodov. Zmluvné strany sú uzavretou kúpnou zmluvou viazané až do splnenia záväzkov z kúpnej zmluvy alebo do dňa jej zániku iným spôsobom ako splnením podľa platných právnych predpisov.
2.9 Predávajúci je povinný dodať na základe záväzne akceptovanej objednávky kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve a kvalite a zabaliť ho na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu.
2.10 Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru a prevziať zakúpený alebo objednaný tovar.
2.11 Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až zaplatením celej kúpnej ceny za tovar (výhrada vlastníckeho práva). Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho prevzatím tovaru od predávajúceho, resp. od prepravnej spoločnosti alebo ak tak neurobí včas, v čase keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.
3. Cena a platobné podmienky
3.1 Cena tovaru je stanovená predávajúcim a je zverejnená prostredníctvom internetovej stránky predávajúceho matajankova.skpri každom jednotlivom produkte.Ceny tovaru môžu podliehať jednostranným zmenám vykonaným zo strany predávajúceho. Cena tovaru objednaného kupujúcim je uvedená v objednávke. Predávajúci nie je platiteľom DPH.
3.2 Predávajúci poskytne kupujúcemu zľavu z ceny tovaru uvedenej v objednávke, ak kupujúci v objednávke uvedie kód kupónu, ku ktorému sa zľava vzťahuje. Výška zľavy závisí od dohody medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorá vyplýva z kódu kupónu kupujúceho uvedeného v objednávke.
3.3 Cena tovaru uvedená pri jednotlivých produktoch nezahŕňa náklady na dopravu, náklady na balenie a iné náklady spojené s úhradou ceny tovaru. Pri dodaní tovaru platí kupujúci cenu tovaru, náklady na dopravu, náklady na balenie a iné náklady spojené s úhradou ceny tovaru, ak nie je v objednávke uvedené inak.
3.4 Webové rozhranie obchodu obsahuje aj informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru uvedené vo webovom rozhraní obchodu platia iba v prípadoch, keď je tovar doručovaný území Slovenskej republiky. Pre prípad, kedy má byť tovar podľa požiadavky kupujúceho odoslaný mimo územia Slovenskej republiky, je potrebná výslovná dohoda o týchto nákladoch medzi predávajúcim a kupujúcim; bez tejto dohody nie je kúpna zmluva uzatvorená.
3.5 Povinnosť kupujúceho uhradiť cenu tovaru nie je dotknutá ani v prípade vzniku nárokov kupujúceho z vád tovaru (viď reklamačné podmienky v bode 7 týchto obchodných podmienok). Kupujúci nie je oprávnený bez predchádzajúceho písomného súhlasu predávajúceho cenu tovaru jednostranne započítať.
3.6 Kupujúci uhrádza cenu tovaru prevodom/vkladom na účet predávajúceho, v hotovosti alebo dobierkou. V prípade platby v hotovosti alebo platby na dobierku je kúpna cena splatná pri preberaní tovaru. V prípade bezhotovostnej platby prevodom/vkladom na účet predávajúceho je kúpna cena splatná do 7 dní od uzavretia kúpnej zmluvy (písomnej akceptácie objednávky predávajúcim). Záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu sa považuje za splnený v momente pripísania príslušnej sumy na účet predávajúceho.
3.7 Predávajúci je oprávnený požadovať uhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu.
4. Dodacie podmienky
4.1 Dodacia lehota závisí od dostupnosti tovaru. Termín dodávky alebo odberu tovaru bude oznámený kupujúcemu pri potvrdení objednávky zo strany predávajúceho. Vo všeobecnosti je termín odoslania tovaru od 2 do 7 dní od dátumu potvrdenia prijatia objednávky zo strany predávajúceho alebo od prijatia platby od kupujúceho. Vo výnimočných prípadoch, keď niektoré druhy tovarov nie sú skladom, a nie sú k dispozícii ani u výrobcu môže byť dodacia lehota dlhšia. Predávajúci je oprávnený jednostranne predĺžiť lehotu na dodanie tovaru, a to aj opakovane, o čom kupujúceho informuje.
4.2 Kupujúci je povinný objednaný tovar prevziať v mieste dodania alebo v mieste odberu podľa jeho voľby uvedenej v objednávke. Miestom dodania je adresa uvedená kupujúcim v objednávke ako dodacia adresa. Miestom odberu je adresa sídla predávajúceho alebo iné miesto, ak sa na tom kupujúci a predávajúci dohodli.
4.3 Ak má byť
tovar kupujúcemu dodaný, kupujúci je povinný v objednávke uviesť správnu a
úplnú poštovú adresu ako dodaciu adresu, je povinný poskytnúť predávajúcemu
súčinnosť potrebnú na dodanie tovaru, tovar bezodkladne po jeho dodaní prevziať
a zaplatiť zaň riadne a včas cenu tovaru. Ak má byť tovar kupujúcim odobratý v
odbernom mieste, kupujúci je povinný dostaviť sa do odberného miesta v dohodnutom
čase, tovar prevziať, jeho prevzatie potvrdiť
v osobitnom doklade a/alebo zaplatením ceny tovaru.
4.4 V prípade, ak je zásielka viditeľne poškodená a/alebo zničená a/alebo nekompletná, kupujúci nie je povinný zásielku prebrať. O tejto skutočnosti je povinný so zasielateľskou spoločnosťou spísať zápis o škode a bez zbytočného odkladu o tom informovať predávajúceho.
4.5 V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
5. Zodpovednosť za vady
5.1 Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v dobe, kedy kupujúci tovar preberá:
-
má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojedali, a ak chýba dojednanie, má také
vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci
očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy predávajúcim
vykonanej,
-
sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo ku
ktorému sa tovar tohoto druhu obvykle používa,
-
tovar zodpovedá akosti alebo prevedeniu dohodnutej vzorky alebo predlohy, ak
bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
-
je tovar v zodpovedajúcom množstve alebo hmotnosti a
-
tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
5.2 Ak sa vada prejaví v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia tovaru kupujúcim, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí. Kupujúci je oprávnený uplatniť práva z vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v dobe dvadsať štyri mesiacov od prevzatia. Toto ustanovenie sa nepoužije pri tovare predávanom za nižšiu cenu pre vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, pri použitom tovare pre vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
5.3 V prípade výskytu vady môže kupujúci predávajúcemu predložiť reklamáciu a požadovať:
-
ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť: o bezplatné odstránenie vady tovaru
alebo o výmenu tovaru za nový tovar,
-
ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť: o primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo o
odstúpenie od zmluvy.
5.4 Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy,
-
ak má tovar podstatnú vadu, ktorá nebola uvedená v jeho popise, ktorú nemožno
odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady,
-
ak nemôže tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vady alebo vád po oprave,
-
ak nemôže riadne tovar užívať pre väčší počet vád tovaru.
5.5 Predávajúci je povinný prijať reklamáciu zaslanú poštou alebo e-mailom na adresu predávajúceho Predávajúci je povinný kupujúcemu vydať písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci svoje právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
5.6 Právo z vadného plnenia kupujúcemu nepatrí, ak kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.
6. Reklamácie, sťažnosti a podnety
6.1 Reklamácie, sťažnosti, alebo podnety môže kupujúci adresovať priamo predávajúcemu na adresu uvedenú v úvode týchto obchodných podmienok. Predávajúci odporúča kupujúcim, aby reklamácie, sťažnosti a podnety (z dôvodu urýchlenia vybavenia) adresovali na e-mailovú adresu predávajúceho: mata.jankova@gmail.com a jasne ju označili v predmete e-mailu podľa jej obsahu.
6.2 Sťažnosti a podnety budú predávajúcim posúdené a vybavené do 10 pracovných dní od ich prijatia. O vybavení sťažnosti alebo podnetu predávajúci informuje kupujúceho rovnakou formou, akou kupujúci sťažnosť, alebo podnet predávajúcemu doručil, ak sa strany nedohodnú inak.
6.3 Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie (oprava tovaru, výmena tovaru, vrátenie kúpnej ceny, vyplatenie primeranej zľavy z ceny, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie). Reklamácia bude vybavená najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Márnym uplynutím tejto lehoty má kupujúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje moment, kedy dôjde prejav vôle kupujúceho (uplatnenie práva z vadného plnenia) predávajúcemu.
7. Odstúpenie od zmluvy
7.1 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej týmito obchodnými podmienkami alebo v cene, ktorá je uvedená na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho. Predávajúci je tiež oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade, ak sa v rámci ponúkanej služby letného denného tábora nenazbiera v primeranej lehote dostatočný počet detí potrebných na efektívnu prevádzku tábora. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú kúpnu cenu v lehote do 14 kalendárnych dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy zo strany predávajúceho, a to prevodom na účet kupujúceho alebo iným spôsobom v súlade s platnými právnymi predpismi.
7.2 Odstúpenie od kúpnej zmluvy kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom
7.2.1. Kupujúcemu vzniká právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu za podmienok upravených v § 7 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "zákon o predaji na diaľku"), a to do 14 dní odo dňa
- prevzatia
tovaru
- uzavretia
zmluvy o poskytnutí služby
- uzavretia zmluvy o dodaní digitálneho
obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči.
7.2.2 Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa predchádzajúceho odseku je zachovaná, ak oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
7.2.3 Spotrebiteľ nemôže odstúpiť najmä
- od zmluvy predmetom ktorej je predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale (§ 7 ods. 6 písm. j) zákona o predaji na diaľku),
- od zmluvy predmetom ktorej je poskytnutie služby ak došlo k úplnému poskytnutiu služby alebo ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby.
7.2.4 Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou dopravcu, prevezme všetky časti objednaného tovaru.
7.2.5 Kupujúci môže u predávajúceho uplatniť právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy v listinnej podobe zaslané na poštovú adresu predávajúceho alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči, najmä prostredníctvom e-mailu zaslaného na e-mailovú adresu predávajúceho prostredníctvom vyplneného formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ktorý je prílohou týchto obchodných podmienok.
7.2.6 Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí obsahovať najmä presnú špecifikáciu tovaru, dátum objednania a dodania tovaru, meno a priezvisko kupujúceho, adresu kupujúceho, zaplatenú cenu, číslo účtu kam má predávajúci vrátiť prijaté plnenie, dátum a podpis kupujúceho. Platby budú kupujúcemu vrátené do 14 dní odo dňa, keď bude predávajúcemu doručené oznámenie kupujúceho o odstúpení od kúpnej zmluvy za predpokladu, že kupujúci vrátil poskytnuté plnenie alebo preukázal jeho odoslanie na adresu predávajúceho. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký kupujúci použil pri platbe predávajúcemu, ak sa strany nedohodnúť inak.
7.2.7 Kupujúci je s odstúpením od kúpnej zmluvy povinný doručiť predávajúcemu tovar vrátane návodu, dokladu o zaplatení, a pod. v originálnom obale a nepoužitý, a to zaslaním alebo prinesením do sídla predávajúceho, najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy. Lehota na odoslanie tovaru sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Tovar nie je možné vrátiť ako zásielku na dobierku.
7.2.8 Tovar musí vrátiť kupujúci predávajúcemu nepoškodený, neopotrebený a neznečistený a ak je to možné, v pôvodnom obale. Nárok na náhradu škody vzniknutej na tovare je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
7.2.9 Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
7.2.10 Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu všetky platby pred tým, ako mu je tovar od kupujúceho doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu. Platba za zakúpený tovar bude teda predávajúcim vrátená kupujúcemu až po doručení zakúpeného tovaru späť na adresu sídla predávajúceho alebo až potom keď kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť na adresu sídla predávajúceho.
7.2.11 Pri odstúpení od kúpnej zmluvy kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru.
7.2.12 Ak kupujúci v prípade zmluvy o poskytnutí služby požiadal o začatie poskytovania služby počas lehoty na odstúpenie od zmluvy, má povinnosť uhradiť cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa, kedy predávajúcemu oznámil svoje rozhodnutie odstúpiť od tejto zmluvy.
7.2.13 V prípade ak kupujúci nesplní niektorú z vyššie uvedených povinností, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a predávajúci nie je povinný vrátiť všetky preukázateľné platby kupujúcemu, a zároveň má nárok na úhradu nákladov spojených s odoslaním tovaru naspäť kupujúcemu.
7.2.14 V prípade, keď je spoločne s tovarom poskytnutý kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy kupujúcim, stráca darovacia zmluva ohľadom takéhoto darčeka účinnosť a kupujúci je povinný spolu s tovarom predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý darček.
7.3 V prípade ak kupujúci uzavrel s predávajúcim zmluvu ako podnikateľ, kupujúci má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť v súlade s ustanoveniami Obchodného zákonníka.
8. Doručovanie
8.1 Zmluvné strany sa dohodli, že všetku písomnú korešpondenciu si budú vzájomne doručovať predovšetkým prostredníctvom elektronickej pošty. Kupujúci doručuje predávajúcemu korešpondenciu na emailovú adresu mata.jankova@gmail.com. Predávajúci doručuje kupujúcemu korešpondenciu na e-mailovú adresu uvedenú v jeho objednávke alebo na inú e-mailovú adresu určenú kupujúcim na komunikáciu.
8.2 Kupujúci súhlasí so zasielaním informácií súvisiacich s tovarom, službami alebo podnikom predávajúceho na elektronickú adresu kupujúceho a ďalej súhlasí so zasielaním obchodných oznámení predávajúcim na elektronickú adresu kupujúceho.
9. Ochrana osobných údajov
9.1 Predávajúci spracúva osobné údaje zákazníkov v rozsahu meno, priezvisko, adresa, e-mail a telefónne číslo uvedené v objednávkovom formulári, a tiež v niektorých prípadoch dátum narodenia, a to na účel dodania objednaného tovaru alebo poskytnutia služby, ako aj na účel zasielania informácií o novinkách a predajných akciách predávajúceho. Prijatím obchodných podmienok zákazník prejavuje súhlas s uvedeným spracovaním osobných údajov.
9.2 Predávajúci zabezpečuje ochranu osobných údajov v súlade s platnými právnymi predpismi. Tieto údaje nie je oprávnený bez súhlasu kupujúceho ďalej šíriť, s výnimkou poskytnutia potrebných údajov prepravnej spoločnosti dodávajúcej tovar kupujúcemu, spoločnosti, ktorá vedie účtovníctvo pre predávajúceho, tretích osôb v prípade, ak je kupujúcemu poskytovaná služba predávajúcim v spolupráci s ďalšou fyzickou osobou alebo podnikateľom (napr. spoločné organizovanie letných denných táborov), príp. z dôvodov vyplývajúcich z plnenia povinnosti podľa zákona.
9.3 Osobné údaje budú spracovávané po dobu neurčitú. Osobné údaje budú spracovávané v elektronickej podobe alebo v papierovej podobe neautomatizovaným spôsobom.
9.4 V prípade, že by sa kupujúci domnieval, že predávajúci vykonáva spracovanie jeho osobných údajov, ktoré je v rozpore s ochranou súkromného a osobného života kupujúceho alebo v rozpore so zákonom, predovšetkým ak sú osobné údaje nepresné s ohľadom na účel ich spracovania, môže požiadať predávajúceho o vysvetlenie a môže požadovať, aby predávajúci alebo spracovateľ odstránil takto vzniknutý stav.
10. Záverečné ustanovenia
10.1 Kupujúci berie na vedomie, že práva a povinnosti medzi predávajúcim a kupujúcim sa okrem týchto obchodných podmienok riadia príslušnými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Vo veciach, ktoré nemožno riešiť týmito obchodnými podmienkami, sa uplatnia príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Obchodného zákonníka, zákona o predaji na diaľku a zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, strany sa dohodli, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
10.2 Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovení zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
10.3 Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku.
10.4 Predávajúci má právo zmeniť tieto obchodné podmienky bez predchádzajúceho upozornenia, pričom vo vzťahu ku kupujúcemu je platné znenie obchodných podmienok, ktoré boli v platnosti v deň doručenia objednávky kupujúceho predávajúcemu. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
10.5 Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto obchodné podmienky prečítal, oboznámil sa s ich obsahom a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
10.6 Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť od 11. 6. 2024.
Príloha č. 1
VZOROVÝ
FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU
A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA
(Vyplňte a zašlite nižšie uvedený formulár, len ak si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka.)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
Mgr. Martine Jankovej, Romanova 13, 851 02 Bratislava, e-mail: mata.jankova@gmail.com týmto oznamujem, že odstupujem od zmluvy o dodaní alebo poskytnutí tovaru/služby*:
........................................................................................................................................................................................................................................................................................
Dátum objednania a dátum prijatia: ....................................................................................................................................................................................
Meno a priezvisko spotrebiteľa: .................................................................................................................................................................................................
Adresa spotrebiteľa: ..............................................................................................................................................................................................................................
Číslo účtu (IBAN) spotrebiteľa: ....................................................................................................................................................................................................
..........................................................................................
podpis spotrebiteľa
(ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe)
Dátum: .............................................................